Jeerum, peaaegu oleks vahele jäänud batikatöökoja külastus, mis oleks olnud
muidugi õudne. Tegin bussis kuuldava häälitsuse, et mina TAHAN seda kohta
külastada, muidugi oli tahtjaid teisigi ja keegi ei nutnud, sest suur ports
mehi sai samal ajal reisijuhi poolt hangitud külma õlut libistada
J
(poest Jaava saarel alkoholi osta ei saa).
Iseenesest polnud minu jaoks batika ju midagi täiesti võõrast, üsna
samasugune vahakannuke on mul ka kodus kapis, aga siiski oli väga huvitav asja
kohapeal näha. Teadupoolest on just Jaava saar batika sünnimaa. Ja siin tõesti
kantakse ka batikatehnikas tehtud rõivaid või siis vähemalt trükimustrilisi
kangaid, mis meenutavad batikat.
|
esmalt joonistatakse valguslaual kangale muster |
|
siis pannakse väikesesse vahakannu tuline vaha ja tehakse kõik piirjooned ning valgeks jäävad osad vahaga üle. |
|
vaha võidakse peale kanda ka sellise puidust pakuga |
|
kangale kantud vaha |
|
siis kangas värvitakse ja kantakse uuesti vaha aladele, kuhu järgmist värvi ei soovita. |
Huvitav oli see, et räägiti kangamustrite tähenduslikust taustast. Tore oli
vaadata, kuidas tehti nii kannuga vahakandmist kui pakkudega vahatamist, mida
muide ka käsitsi tihti täiendatakse.
Ronisin ikka ka värvikeedukatla juurde ja
ei suutnud ka töökoja juures olevast poest ostmata jätta kahemeetrist ehtsat
batikakangatükki.
Samal päeval toimus
veelgi üks nn naistelõks (millest olid huvitatud küll kõik naised) ehk
tutvumine kohaliku Jaava hõbedakunstiga. Sai näha töötamas kolme hõbedaseppa.
Esmalt keeratakse ehtele nn piirjoon ja siis täidetakse see ülipeenest traadist
väänatud sisuga, mis joodetakse kinni peene hõbedapuruga. Ehted on filigraansed
ja üsna romantilised. Aga kuna hinnad pole just eriti kõrged, siis muidugi ikka
kõik miskit ostame ka. Mina näiteks ühe massiivse kaelas kantava juraka, mis
pole tegelikult üldse tüüpiline siinsetele ehetele.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar